Jan Thelander ny projektdirektör på Locum

Locum har rekryterat Jan Thelander som ny projektdirektör. - Jag ser fram emot att få vara med i utvecklandet av ändamåls-enliga och moderna vårdlokaler för bättre sjukvård i Stockholms län, säger Jan Thelander.

Jan har under flera år drivit ett eget bolag, Projektguiden AB, där han har förstärkt olika byggherrars organisation vid genomförande av stora projekt.

- Det är en fantastisk möjlighet att få delta i det här arbetet på Locum, förklarar Jan.

- Jag har arbetet i många stora projekt och varit engagerad i utvecklingen av olika verksamhetssystem med fokus på projektgenomförande. Det ska bli spännande att vidareutveckla dessa frågor hos Locum.

- Jag är glad att vi lyckats rekrytera Jan till den här tjänsten som projektdirektör på Locum. Jan har den erfarenhet och kompetens som vi behöver för det mycket viktiga uppdrag Locum har i utvecklingen av framtidens hälso- och sjukvård, nämligen att rusta upp och bygga ut länets sjukhus, säger Patrik Emanuelsson, vd på Locum.

Jan tillträder tjänsten som projektdirektör den 12 september och kommer att ingå i Locums ledningsgrupp.