Locum bygger för framtidens vårdbehov – tre nya chefer rekryteras

Locum, Stockholms läns landstings fastighetsbolag, arbetar med de största satsningarna någonsin av vårdfastigheter som landstinget gör för att möta det växande vårdbehovet. Under de närmsta fem åren kommer Locum att fortsätta med de stora utvecklingsprojekten som är på gång på exempelvis Södersjukhuset, Karolinska universitetssjukhuset och Danderyds sjukhus. För detta krävs extra kompetens och resurser. Projektavdelningen har därför förstärkts med tre nya chefer.

rekrytering artikelsida

Locum har utsett Caroline Kvillström Brandt till ny projektområdeschef för Danderyds sjukhus och Norrtälje sjukhus. Hon kommer närmast från Akademiska Hus där hon arbetat sedan 2009 som projektledare. Caroline tillträder sin tjänst 1 juni.

Caroline

Erik Brantås blir ny projektchef S:t Görans sjukhus. Han har en bakgrund från Skanska Hus där han arbetat som projektchef sedan två år tillbaka och han tillträder sin tjänst 2 maj.

Erik

Locums nya projektstabschef heter Lars-Ove Persson, tidigare upphandlare på Ebab. Han tillträder sin tjänst 3 april.

Lars_Ove

- Våra projekt är nu i en stark genomförandefas, och jag är rik-tigt glad och nöjd över tillskottet av kompetenta och riktigt erfarna chefer inom projektavdelningen. Vi är i en period av enorma projektutmaningar där vi ska leverera mycket komplexa lokaler till vården över hela Stockholms län inom några år. Förra veckan hade vi en lyckad invigning av nya Södertälje sjukhus vilket vi är otroligt glad och stolta över säger Jan Thelander, projektdirektör på Locum.

Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Vår vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020!

Ytterligare information:
För kontakt med Christina Hallberg, 08-123 171 42 eller christina.hallberg-hoglund@sll.se
För kontakt med Jan Thelander, 08-123 173 80 eller jan.thelander@sll.se