Ytterligare två nya nyckelpersoner
rekryteras

Locum förvaltar vårdfastigheter åt Stockholms läns landsting. På uppdrag av landstinget genomför Locum de största satsningarna någonsin av vårdfastigheter för att möta det växande vårdbehovet. För att genomföra de stora satsningarna på om- och nybyggnationer av länets sjukhus förstärker Locum ytterligare sin projektavdelning med en senior projekt controller. Dessutom anställer Locum en ny miljöchef med uppgift att förverkliga företagets miljömål att bli klimatneutrala år 2030 och inte påverka miljön negativt.

rekrytering artikelsida

Anna Lind blir ny senior projektcontroller på Locum. Hon kommer närmast från Concent där hon arbetat sedan 2015 som projekt- och business controller. Anna tillträder sin tjänst den 29 maj.

Anna Lind

- Rollen innefattar många olika kontaktytor i organisationen vilket passar mig utmärkt. Att hålla koll på majoriteten av Locums byggprojekt är givetvis en stor utmaning som känns både spän-nande och inte lite utmanande. Inte minst eftersom flera av dem är i miljardklassen. Uppdraget att på en relativt kort period genomföra en otroligt omfattande projektverksamhet är svårt att hitta i någon annan organisation

Locums nya miljöchef heter Elisabeth Teichert. Hon kommer närmast från Frank projektpartner AB där hon arbetade som miljökonsult sedan 2014. Hon har även arbetat som energi- och miljöchef på Svenska Bostäder. Elisabeth tillträder sin tjänst den 16 juni.

Elisabeth miljöchef

- Att tillsammans med alla duktiga människor på Locum få vara med och utveckla företagets miljö- och energiarbete, känns väldigt kul och inspirerande! Locum som företag var lockande på många sätt men bland annat för att företaget är en del av en så viktig samhällsfunktion.

Läs pressmeddelandet på Mynewsdesk.

Ytterligare information:
För kontakt med Christina Hallberg, 08-123 171 42 eller christina.hallberg-hoglund@sll.se