Locum vinner
hedersomnämnande

Vi kan med stolthet berätta att Locum vunnit hedersomnämnande Årets solenergipris 2017 i kategorin Årets prestation 2016.

Huddinge solcell

Locums satsning av solceller imponerade på juryn. Vinnarna av Årets solenergipris 2017 utses av en jury som består av representanter från Energicentrum Stockholms stad, RISE, Chalmers och Drivkraft. Priset utses av Svensk solenergi och är branschorganisationen för solenergi.

Juryn motivering:
Stockholms läns landsting har satt upp ett högt mål om totalt 20.000 kvadratmeter solceller installerade på sjukhusfastigheter runtom i Stockholm. Under året har landstingets fastighetsbolag Locum installerat och driftsatt solcellsanläggningar vid Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, Södertälje sjukhus och Danderyds sjukhus – som ett led i beslutet att ha en ”fastighetsnära förnyelsebar energiproduktion”.

Hedersomnämnandet är ett erkännande av Locums och landstingets höga ambitioner på miljöområdet. Vår målsättning är att Stockholms län ska vara Sveriges bästa miljölandsting, säger Paul Lindquist (M), investerings- och fastighetslandstingsråd samt styrelseordförande i Locum.

Läs mer om vinnarna av Solenergipriset 2017

Läs mer om Locums satsning på förnyelsebar energi och solceller.