6.Juni

Avtal klart för om- och tillbyggnad vid S:t Görans sjukhus i Stockholm

Publicerades:
S:t Görans sjukhus på Kungsholmen rustas för att möta vårdbehovet hos Stockholms växande befolkning. Locum AB, fastighetsförvaltare åt Stockholms läns landsting, har tecknat ett avtal med Skanska för byggnationen av två nya behandlingsbyggnader för bland annat förlossning, vårdavdelningar och avdelningar för bild och funktion. Satsningen på S:t Görans sjukhus är en del av landstingets planerade investeringar där bland annat Danderyds sjukhus, Södertälje sjukhus, Karolinska universitetssjukhuset Huddinge och Södersjukhuset ingår.

Locum vässar organisationen med ytterligare två starka chefsrekryteringar

Publicerades:
Vårdfastigheterna ska fungera dygnet runt 365 dagar om året. Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Locum bedriver systematisk förvaltning med väl fungerande drift och skötsel som bas. För att säkerställa skötseln av våra vårdfastigheter anställer Locum två nya förvaltningsområdeschefer.

Utställning invigd över framtidens Danderyd

Publicerades:
Under torsdagen invigdes en utställning i entréhallen på Danderyds sjukhus. Utställningen beskriver hur sjukhuset kommer att se ut i framtiden och förklarar processen dit.