Förvaltning i fokus för Locum –
ytterligare två
chefer rekryteras

Vårdfastigheterna ska fungera dygnet runt 365 dagar om året. Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. För att säkerställa skötseln av våra vårdfastigheter anställer Locum två nya förvaltningsområdeschefer.

rekrytering artikelsida

Jessica Meijer blir ny förvaltningsområdeschef Sjukhus Syd med bland annat ansvar för Rosenlund- och Nacka sjukhus. Hon tillträder tjänsten den 4 oktober. Hon har tidigare ansvarat för Ericssons loka-ler i Stockholm där fokus varit lokalplanering, avtalsfrågor och FM-leverans.

- Det som lockade mig är att Locum har en långsiktighet i sitt ägande. Jag ser fram emot utmaningen att återigen få arbeta med samhällsnyttiga fastigheter och dessutom få vara delaktig i det förvaltningsfo-kus som sker just nu inom Locum. Då kan jag få nytta av min långa erfarenhet av fastighetsförvaltning och hjälpa till med resan att bli en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare.

Jessica Meijer

Christer Wickberg tillträder rollen som ny förvaltningsområdeschef för Danderyds sjukhus och Norrtälje sjukhus den 6 november. Han kommer närmast från Fastighets AB Förvaltaren där han haft rollen som förvaltningschef med ansvar för förvaltning och drift.

- Locum är ett företag med ett viktigt uppdrag och förvaltar intressanta och komplexa fastigheter. Jag ser fram emot att lära känna mina nya kollegor och sätta mig in i rollen.

Christer Wickberg

- Locum är inne i en spännande utvecklingsfas. Vi är glada att rekrytera två kunniga förvaltningsområdeschefer. Vi kombinerar effektiva byggprojekt med kunskap om hur man utvecklar komplexa, robusta och långsiktigt hållbara vårdfastigheter säger Marie Boestad, fastighetsdirektörLocum

Läs pressmeddelandet i vårt pressrum på Mynewsdesk.