Nyhetsbrev från Locums projektavdelning

Fyra gånger per år kommer Locums projektavdelning ut med ett nyhetsbrev. Här kan du läsa det nyhetsbrev som gick ut i april månad.

Det här är Locums projektavdelning

Landstinget står inför enorma investeringar de närmsta åren. Närmare 15 miljarder kronor beräknar vi investera de kommande 5 åren. För att klara dessa investeringar är vi beroende av ett nära och bra samarbete med våra leverantörer. Detta nyhetsbrev är ett exempel på hur vi försöker skapa förutsättningar för våra leverantörer att planera kommande kalkyl- och anbudsarbete.

Fullsatt på Locums informationsträff

5 mars 2015 hade vi på Locum en informationsträff där vi gick igenom de olika projekt som är på gång just nu. Cirka 60 deltagare från både små- och stora entreprenörsfirmor fanns på plats och fick information om nya projekt som är på gång och vad dessa innehåller.

"Ett bra initiativ av Locum"
En av cirka 60 deltagare på Locums informationsträff var Mats Kimby från företaget IN3PRENÖR AB .Han har en lång erfarenhet av att jobba med Locum i olika projekt.
- Jättebra att Locum arrangerar sådana här träffar. Dels får man en uppfattning av kommande projekt men också träffa kollegor från andra företag som man annars inte träffar så ofta, menar Mats.

Planerade projekt 2015

Här hittar du alla Locums upphandlingar som är planerade framöver.

Pågående upphandlingar

Just nu är Locum inblandade i en mängd olika upphandlingar. Här hittar du vår upphandlingssida.