Sjukhuscaféet på Norrtälje sjukhus öppnar på nytt

Locum har tecknat hyresavtal med en ny caféleverantör på Norrtälje sjukhus. Denna gång är det Grannköket som tar över café- och restaurangverksamheten med start den första november 2014.

Det lokala företaget Grannköket utlovar ett rikt kiosk- och caféutbud alla dagar i veckan och kommer även att servera dagens lunch i restaurang Lunchfyren på vardagarna.

I dag drivs sjukhusrestaurangen i egen regi av TioHundra AB, men på grund av bristande lönsamhet flyttades caféet i somras till restaurangen. Den största förändringen blir att caféet öppnar upp på nytt, med ett brett utbud för både patienter, anhöriga och medarbetare.

– Vi vill öka servicen och skapa trevliga entrémiljöer på våra sjukhus, och då är kiosk och café förstås viktiga ingredienser. Jag tror att det här kan bli ett riktigt lyft för Norrtälje sjukhus, säger Björn Övermark, kundchef för kundområdet Kommersiellt på Locum.

– Vi kommer att erbjuda både café- och kioskvaror, samt lättare maträtter som pajer och sallader. Vår förhoppning är att caféet kan bli en trevlig och naturlig mötesplats i sjukhusentrén, säger Grannkökets Sandra Grann och Pelle Wahlgren.

Många av sjukhusen i Stockholms län byggs nu om för att klara framtidens vård. En del i detta arbete är att skapa attraktiva entréer med ett bra serviceutbud för besökare och personal. Locum arbetar aktivt med sjukhusentréerna enligt ett konceptprogram för entréer som tagits fram. Ledorden i programmet är ljust och fräscht, helt och rent, med ett bra serviceutbud och tydlig information.