Anders Gidrup Årets säkerhetsprofil

Vi är så stolta över att vår egen Anders Gidrup, säkerhetschef på Locum tagit hem utmärkelsen Årets säkerhetsprofil. Många grattis till en välförtjänt utmärkelse.

Anders Gidrup

Under en gala 10 april arrangerad av Aktuell säkerhet stod det klart att Anders Gidrup, säkerhetschef på Locum blir Årets säkerhetsprofil 2019. Juryns motivering:

"Anders Gidrup inte bara andas säkerhet, han lever säkerhet och verkar med stor kunskap, hängivenhet, långsiktighet och engagemang för att öka medvetenheten och vikten av säkerhet. Han har genom ett strategiskt arbete med operativt fokus drivit hela organisationen framåt för ett bättre strukturerat proaktivt och systematiskt säkerhetsarbete för är att skapa trygga vårdfastigheter.

Inom Svenska bandyförbundet och genom stödet till alla föreningar inom elitserien har han bland annat tagit risk managementarbetet till nya nivåer. Anders kännetecknas av både nyfikenhet och trygghet och besitter ett pedagogiskt lugn. Han sprider gärna sin proffsiga och djupa säkerhetskunskap vidare till andra, både nationellt och internationellt."

Läs mer om utmärkelsen >>