Sammanträde i styrelsen 2021-12-16

Tid: Torsdag, den 16 december, kl. 14.00

Plats: Digitalt via MS Teams

Kallade: Styrelsen för Locum AB

Mötet är avslutat.

Protokoll från styrelsemötet 2021-12-16.

 

Dagordning

Inledning

1.       Öppnande av mötet och upprop

2.       Godkännande av föredragningslista

3.       Föregående styrelseprotokoll den 28 oktober 2021

3.1  Regionfullmäktiges beslut att befria ersättare från uppdrag i styrelsen i  Locum AB
 (LOC 2021-0321)

4.       Val av protokolljusterare

5.       VD-rapport

Beslutsärenden

6.       Arbetsordning för styrelsen samt instruktion för verkställande direktör i Locum AB
(LOC 2021-1021)

7.       Verksamhetsplan 2022 för Locum AB
(LOC 2021-1024)

8.       Yttrande över regionrevisorernas projektrapport nr 2/2021 ”Klimatanpassning av Region Stockholms fastigheter och anläggningar”
(LOC 2021-0820)

9.       Planeringsbeslut Södertälje sjukhus – Anpassning av lokaler för geriatrisk vård enligt Arbetsmiljöverkets krav
(LOC 2020-0595)

10.   Planeringsbeslut avseende Helix etapp 2
(1803-0644, 2019-0755)

11.   Upphandling avseende injusteringsarbeten efter obligatorisk ventilationskontroll, OVK – SEKRETESS
(LOC 2020-0038)

12.   Översyn av avtal avseende genomförande av fastighetsverksamhet
(LOC 2020-0976)

13.   Förlängd avgiftsfri parkering för vårdpersonal med anledning av Coronapandemin
(LOC 2020-0347)

Anmälningsärenden

14.   Månadsrapport för januari – oktober 2021 för Locum AB och fastighets- och servicenämnden (fastighetsverksamheten)
(LOC 2021-0319)

15.   VD-beslut
(LOC 2021-0011)

16.   Övriga frågor

17.   Nästa möte