Kundtjänst

Vi som arbetar på Locums kundtjänst tar emot dina förfrågningar och ärenden dygnet runt. Varmt välkommen att kontakta oss!

Kontaktuppgifter till Locums kundtjänst:

Telefon: 08-123 172 00 (dygnet runt)
Felanmälningar och beställningar gör du på http://portal.locum.se
(Längre ned på sidan hittar du en manual för hur felanmälningar görs via webben)
E-post: kundtjanst.locum@regionstockholm.se 

Vi besvarar e-post under helgfria vardagar mellan kl. 07.00–16.30. 
Vid akuta ärenden, ring alltid in din anmälan. 

 

Vad händer när du kontaktar Locums kundtjänst?

 Det finns flera fördelar med vår kundtjänst:
- Du har alltid en kontakt in till oss, oavsett ditt driftärende.
- Locums kundtjänst är öppen dygnet runt.
- När du kontaktar kundtjänst via webben eller om du anger din e-postadress registreras ditt ärende och du tilldelas automatiskt ett ärendenummer som gör ärendet spårbart.
- Vår Kundtjänst ser till att registrera ditt ärende och om du lämnar e-postadress eller loggar in via webben så kan du följa vad som sker med ditt ärende och när det blir klarmarkerat.

När du gör en felanmälan informerar kundtjänst berörd driftenhet omedelbart för att ärendet ska kunna lösas inom kortast möjliga tid.

Här kan du som arbetar vid något av sjukhusen felanmäla via webben.

Ha din avdelnings HSA-id och inloggningsuppgifter tillgängliga. Om du saknar inloggningsuppgifter ring till kundtjänst telefon: 08-123 172 00.

Vi hanterar även frågor och ärenden som rör våra Facility Management-tjänster vaktmästeri, lokalvård och servicecenter. Du är alltid välkommen att kontakta oss – vi hjälper gärna till!

Manual för att lägga ärenden via webben

manual_ärenden_via_webben_210413_Sida_1.jpg


Ladda ner manualen för att registrera ärenden via webben

Vanliga frågor

Ny kund får HSA-id av sin katalogansvarig i EK. 

 

Alla HSA-ID finns att hitta i EK.

Numret som sitter uppe på dörrkarmen som driften behöver för att hitta rätt. 

HSA-ID: Används vid driftsärenden så som: Stopp i WC, trasiga glödlampor med mera.

X6 nummer: Används vid nätadministrationsärenden så som: aktivering/beställning av nätverksuttag  eller telefonuttag.

På Locums hemsida under respektive sjukhus hittar ni kontaktuppgifter till alla förvaltare.

Locum förvaltar fastigheterna men har inte hand om sjukvården.

Personal får parkera på personalparkeringen och på besöksparkering där skyltning så tillåter.

Håll er uppdaterade gällande personalparkering på Locums hemsida samt på sjukhusens intranät.

Information om avgiftsfri parkering under pandemin hittar man under parkeringsinformation på respektive sjukhus fastighetssida på vår webbplats locum.se.