Locum vill använda statistikkakor/cookies i syfte att löpande förbättra webbplatsen. Samtycker du till det?
Informationssystemet Advantum innehåller bland annat Locums diarium, Locums ritningsarkiv för digitala ritningar, delar av Locums fastighetsdokumentation och dokumentation för utvalda projekt. Nedan finner du information om hur du ansöker om access till systemet, samt vart du ska vända dig om du som befintlig användare har problem eller frågor.
Din ansökan består av följande steg:
1. Detta behöver du skicka till cadbim.locum@regionstockholm.se:
2. Ladda ner Advantum och installera programmet på din dator, se länkar till programvaran nedan under Installation.
3. Logga in i Advantum via systemets ikon på din dator med inloggningsuppgifterna nedan, gör din ansökan om ny användare direkt i systemet. Följ instruktion ”Ansökan ny användare”.
Användar-id: Ny användare
Lösenord: Ny användare
4. Obs! Har du inte skickat in sekretessblanketten och namn på din uppdragsgivare på Locum, enligt punkt 1 ovan, inom 14 dagar från att du gör din ansökan i Advantum så nekas din ansökan. Ingen påminnelse ges. För att konto ska kunna beviljas krävs att du genomför steg 1-3 ovan.
5. Bekräftelse om godkänd behörighet skickas via e-post.
Som extern användare har du själv ansvar att dina kontaktuppgifter i Advantum är korrekta. Vid förändringar, lägg ett ärende hos IT-supporten, Iver Servicedesk.