Värdefullt resultat från årets kundundersökning (NKI)
Återigen stort tack till alla er som tog er tid att svara på kundundersökningen och alla andra som vi har dialog med i det dagliga arbetet. Vi går nu igenom svaren, kommer prata med flera av er som arbetar på sjukhuset och ser över vilka insatser och förändringar vi ska göra för att bibehålla det som fungerar bra och förbättra det som upplevs sämre.

Bild: Annika Kinch Westerdal och Jörgen RIstare
I Locums kundundersökning (NKI) som slutfördes i september, ställs frågor som handlar om bland annat inomhus- och utomhusmiljön, felanmälan, kontakten med Locum, information om långsiktig utveckling, upplevd trygghet och trivsamhet. I år var det fler personer som tillfrågades än tidigare år för att öka underlaget. Totalbetyget för Danderyds sjukhusområde minskade en enhet från 60 till 59 där max är 100.
– Det här är mycket värdefull information för oss för det fortsatta arbetet. Vi strävar efter att lokalerna ska ge bra förutsättningar för god vård och vi jobbar hela tiden med stora som små förbättringar på kort och lång sikt i nära dialog med verksamheterna, berättar Christer Wickberg, förvaltningsområdeschef och Caroline Kvillström Brand, projektområdeschef.

Bild: Christer Wickberg och Caroline Kvillström Brand.
Vi kommer att återkoppla löpande om arbetet framåt.